Totalt antall sidevisninger

søndag 5. september 2021

Lazy days i Vassfaret

 Ukene og dagene går og nå er vi kommet til september. Samtidig var vi i Vassfaret noen dager i sommer. Vi kom fra Vestlandet og ned gjennom Halllingdalen. Fra Nesbyen og over til Vassfaret var det usedvanlig mye lengre enn jeg hadde forestilt meg. Det er rett og slett mye skogmark som er ugått. 


Nå vi kom inn på eftan. Etter en lengre biltur var det rask utpakking av mat og sikre kjøling av det. Så var det raskt å komme seg opp til eliten hemmelig plass vi har. Det er det mulighet for å kjenne på solen varme kroppen og bade. Om sommeren er det et bra sted å dra etter en lengre tur. Bading og så kan du la solen tørke deg og samtidig kjenne steinen varme ryggen. 

Nå var det både varmt i vannet og god varme. Det var rett og slett behagelig å få slippe å sitte i bil, selv om den har klimaanlegg. Det er noe med å kunne være ute, kjenne varmen og ikke mure seg inne når der er gode sommerdager. Da er en lang dag i bil lite tilfredsstillende. Desto bedre å kunne senke kroppen i vannet og kjenne strømningene kjele med kroppen. 


Koie naboene var der da vi kom. De hevdet det var høggorm mellom hyttene. Ikke vet vi, vi så ikke no til dem. Og vi brukte ikke mye tid der. Vi tenkte at det vikk være som det var. En kunne se litt ekstra etter når en gikk til skåla, og det var det. 

Nå har jeg vel ikke skrevet hvor denne plassen er. Ikke vil jeg si det eller vise på bilde heller. Hvorfor tenker kanskje du? Med instagram og alle mulige sosiale medier som dette, så spres alle mulige naturperler på nettet. Folk valfarter til de stedene som er avbildet og omtalt. Nå er kanskje ikke denne bloggen så godt lest at det er noe problem, men like vel. Ser du på Instagram så er det ikke til å komme unna at du føler deg merkelig at ikke du også har vært på Raksætra i Loen. Kan tru alle har vært der. Eller i Fjell og Vidde var det omtaler av plasser som har vært nedrent av folk etter at noen har lagt ut et "spektakulert" bilde. 

Som skogangsmand vil jeg ha noe for meg sjæl, et fristed der ikke alle andre renner etter meg. Då får det heller bli litt grove omtaler av veien til der det er. 


Kan jo si at jeg fikk med meg at det var noen "nyfrelste" vassfar-traskere på Facebook. De hadde to turer innover og jeg trur de hadde vært på alle mulig plasser jeg har besøkt. De må ha reket opp og ned li og over fjell i den varmen som var. Kjekt det, plassene kan en ta dager der en ikke stekes av sola. En kan velge seg kjøligere dager for å vandre fjella rundt. Da var det vel så greit for oss å ha to fulle dager etter ankomst på samme plassen, med bading og solbading der på plassen vår. 

Ta deg i vare og pass på deg sjøl i skogen!

Ingen kommentarer: