Totalt antall sidevisninger

torsdag 3. september 2020

Hmmm... hvor er de?

 Nå har jeg hatt et par økter langs, ved jordene på utkikk etter duer. Trekket er dårlig og ikke en enda fjær å se. 

Søndagen var det en ettermiddagsøkt. Vi rigget oss til midt på jordet med god kamuflasje. I løpet av 3 - 4 timer var det ikke en enda en som trakk over jordet. Det var blå himmel og varmt i været. Nesten i varmeste laget. Det var en lett trekk fra sørvest. Vi registrerte verken kråke eller duer i luften. 


I dag var det noe av det samme. Jeg satte meg østvendt. Rigget en plass inne ved jordekanten. Plasserte lokkeduene på 20 - 25 meters hold. Det var i dag grått og vind fra samme retning som søndgen. Jeg hadde et par overflyvere, det var det eneste. 

Om du mener jeg sitter feil sted så er det kanskje rett. Jeg har ikke knekt trekkkoden i Nannestad. Det er noe som indikerer at duene kan trekke nede i ravinedalene. Jordene er oppe på ryggene og duene kan da trekke i ly av kantskogen i ravinedalene. Det er en teori som kan ha noe i seg. Det blir å utforske mer i uka som kommer så langt det lar seg gjøre. 


Om det er tips å få så meld fra!

Ingen kommentarer: