Totalt antall sidevisninger

fredag 24. juli 2020

Morgenstund har elg i grunn

Tur med sønner på Finnskogen. Stod opp normaltid og satte meg i kanoen. Stille morgen med litt vind fra nordøst. Da jeg padlet lød det små klask fra kanoen nå bølgene slo under den. 
På Ølviknebben gikk en andemor på vannet med ungeskokken sin. Det dampet av vannet, 4 grader i lufta. Jeg dro tvers over bukta og lå litt rolig og lyttet til morgenen. 
Padlet videre langs land inn i Ølvika. Kanoen rugget på seg av bølgene. Ett og annet klask under den av bølgenes gang. Jeg stoppet opp og tok et bilde av det gamle båthuset. Padlet videre inn for å runde inn der Kvernbekken kommer ned. I det jeg runder odden plasker det fælt inne i  vika. Kaster blikket innover, drar opp kameraet og ser to elg bykse inn på land. Så ut til å være et tvillingpar fra i fjor.  Den ene hadde nå sykkelsstyre. Og så uforskammet jeg var, forstyrre dem i frokosten. 
Ble liggende i ro og se etter dem. Hva med en tur i morra for å se om dem er der da oc?

Ingen kommentarer: