Totalt antall sidevisninger

tirsdag 30. juli 2019

Hvor går turen i dette været?

Ett aktuelt og udødelig tema. Jo, mer makelige vi er blitt dess mindre dårlig vær orker vi. Da er det lett å skule ut vinduet og tenke at vi kan bli inne. 
Det gode i Vassfaret er at koia er liten nok til å presse deg ut. Da er det klesvalg og utvalg som gir løsningen. Slike dager velger jeg som alltid å gå "lett". Med lett mener jeg et minimum i sekken. Ofte et ekstra objektiv. Da blir det ikke lett likevel. 
I sekken putrer jeg en skalljakke og en merinoullgenser. Ofte har jeg på en kort eller langermet sommeullgenser. Da blir jeg aldri for kald. Ut over det lite, det er tross alt sommer. Gassprimus, kaffekjele og en matpakke sammen med mulepose, så er der bare å slenge seg ut døra.
Og blir du våt så husk: "du er vanntett og klea tørker alltids!"

Ingen kommentarer: