Totalt antall sidevisninger

mandag 27. februar 2023

Vinterhelg

 Så var det atter en helg der det snødde i forkant av helgen. Denne gangen ble været litt mer vinterlig, ved at det holdt seg kaldt og solen kom frem på lørdagen. Det blåste godt har jeg hørt. Vi så jo det at det blåste for en del trær fridde seg for snø. Vi valgte å forflytte oss. Til et sted med mulighet for oppkjørte skiløyper. Det visste vi var fra Skasenden og nordover. Grue Ski kjører løyper der, noe er skuterløyper annet med maskin på skogsbilveiene ved Frysjøen. 


Vi gikk ut fra Gravrøysene, her var sporet litt "bob bob", lite snø å sette spor i. Det var tilstrekkelig til at vi kom inn på åsen og nordetter. Så kom vi etter hvert inn til der de kunne kjøre preppemaskin. Helt strålende spor og lett å gå. Veiene der inne mot Bergersetra er slake og ikke noen lange styggbratte. En slipper brattene opp fra Luka mot Skasberget nord og Sollia. Vi tok den lange sløyfen om Sesseltjerna under Blomberget før vi slapp oss ned Skasbekken. 

Absolutt en god tur på en lørdag, der skiene satt og det var akkurat passe gli for oss. 

Litt ut på dagen tok jeg turen opp i lia for å sjekke ene mårsettet. Det har fanget før i år, og nå var det rom for å åte opp. Det var ikke spor å se og ingen utløst felle. Jeg trur nok at det er tid for å spenne ned på den plassen. Siste frist uansett for å spenne ned er 15. mars. 

Nå er det litt ut på kvelden og hva jeg og en fra elgjaktlaget kom over på søndagen kan jeg skrive om i morra. 

Ta deg i vare og pass på deg sjøl i skogen!

 



Ingen kommentarer: