Totalt antall sidevisninger

søndag 17. februar 2019

Fellesjekk og litt annet

Med mårfeller stående ute, krever det oppfølging. Det beste er å se til dem en til to ganger i uken. Spesielt ved midlvær bør de sees til to ganger i uken. Det ble litt drøyt til inspeksjon etter helgen ved månedskiftet. Nå har jeg hatt to korte turer inn. Det har ikke vært noe mer å skryte av. Stille i skogen. Begge gangene nå har jeg vært rundt på ski. Litt trælete over rovviltgjerdet, og det går. Eneste som var å se var spor av gaupe, ellers lite. Nå på torsdagen var det blaut snø og antagelig går måren opp på snøen.  Fikk om ikke annet satt opp felle nr fire.
Det som nå gjenstår er å følge opp og ikke minst gå på kryss og tvers og finne hvor måren trekker. Da er det lettere å treffe rett sted å sette fellene.

Jeg har også nevnt at jeg har et fotoprosjekt for året. Det har jeg ikke klart å følge helt opp. Krever både energi og tid for å få det til. Enkelte ganger konkurrerer flere saker om tiden. Vel, noe blir det til. Har satt meg tema som både rosa og 50 mm. Med 50 mm var tanken å kun fotografere med fast brennvidde på 50 mm. Med zoom og D500 blir innstillingen på ca 35 mm for å tilsvare 50 mm. Med å fotografere på samme brennvidde kan du endre perspektiv og opplevelse av motivet ved å endre på avstand, vinkel osv. Lite av dette har jeg fått prøvd. Likevel kan du se hva jeg har gjort. Første bilde her kan du jo godt si at har med rosa å gjøre.


Ingen kommentarer: