Totalt antall sidevisninger

søndag 6. januar 2019

2019 Nytt år og nye muligheter

Vi har bikket over i 2019, og første uke er historie. Eller som en kollega sa; "Nå er det 51 uker igjen av 2019!" Det kan tolkes i mange retninger.
Året 2018 ble avsluttet og 2019 begynt med et par dager på Finnskogen. Det å ha noe bekvemligheter rundt seg og ro førte oss dit. Vi hadde et vennelag inne på Veldre i Ringsaker og da vær det nattlig tur nedover Glomdalen.
Da vi kom var det 11 minus og antydning til klarvær. Det skiftet over og vi fikk etter hvert tre grader pluss. Gråværet hang over oss både 30. og 31. desember. Ok vi hadde et gløtt av sol på den 30, og det var ikke noe voldsomt lenge. Solgløtt er solgløtt.
Året som kommer har to dimensjoner i seg. Det ene er at jeg  skal ha et fotoprosjekt neste år og så er det å få til litt ordentlig friluftsliv. Det betyr netter ute i en eller annen form.
Fotoprosjektet skal være gående hver uke. Nytt tema hver uke. Det kan bli utfordrende og krever en egen ekstra vilje til å forfølge ideen. Det tror jeg at jeg skal få til. Strukturen er på plass. Uke 1 var temaet rim, og så kom varmen og tok alt rimet - smil. det fester seg likevel så en venter litt på mulighetene som kommer, for de kommer. Neste uke er det snøvær som er tema, vi får se hva det bringer.
Når det gjelder friluftslivet så legger det an til et par tre vinterturer, så må vi få til noe til sommeren også. Det skal vi sikre oss at blir noe skikk på.


 Det her er et par eksempler på noen av fotoprosjektenes resultater. Jeg kan ikke klage for mye. Jeg burde hatt et macro-objektiv for alt av nærbilder. jeg har ett med 400 mm og minsteavstand på 45 cm. Det gir nok ikke godt nok grunnlag for helt å lykkes. Det blir noe uskarphet i det du beskjærer og forstørrer. Må vel kjøpe meg en mellomring for å få det jeg trenger. Vi får se etter hva som byr seg.

Godt nytt år og så får du følge med her ukentlig for å se hva jeg klarer eller ikke klarer å få til av fotoprosjekter og turer.

Ingen kommentarer: